Krosno zyska lepsze połączenie z Sanokiem
27.12.2024 13:03Wiadomości / Miejsce Piastowe
(fot. GDDKiA)
Ruszają przygotowania do budowy drogi łączącej obwodnicę Miejsca Piastowego z obwodnicą Sanoka.
Rzeszowski oddział GDDKiA ogłosił przetarg na dokumentację rozbudowy drogi krajowej nr 28. Inwestycja obejmuje budowę nowego odcinka między Miejscem Piastowym a Sanokiem.
Nowa droga będzie miała około 8 kilometrów długości. Główny odcinek o długości 6 km ominie miejscowości Długie, Pisarowce i Nowosielce. Pozostałe 2 km to rozbudowa istniejącej trasy w Czertężu i Zabłotcach.
Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla regionu. Po jej realizacji powstanie spójne połączenie drogowe między Krosnem a Sanokiem. Nowa trasa przejmie ruch z obwodnicy Miejsca Piastowego i Sanoka. Obecnie DK28 przebiega przez centra miejscowości. Ma liczne skrzyżowania i przejścia dla pieszych. Taka sytuacja powoduje korki i wydłuża czas przejazdu. Według pomiarów z lat 2020-2021 drogą przejeżdża ponad 10 tysięcy pojazdów na dobę. Nowa trasa odciąży lokalne miejscowości od ruchu tranzytowego.
Inwestycja ułatwi także dojazd w Bieszczady. Zapewni bezpośrednie połączenie z drogą ekspresową S19. To poprawi dostępność komunikacyjną całego regionu. GDDKiA czeka na oferty do 3 lutego 2025 roku. Ogłoszony przetarg dotyczy prac przygotowawczych. Obejmuje wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego.
Nowa droga będzie dwujezdniowa klasy GP. To oznacza drogę główną ruchu przyspieszonego. Taki standard usprawni ruch tranzytowy i turystyczny.
Nowa droga będzie miała około 8 kilometrów długości. Główny odcinek o długości 6 km ominie miejscowości Długie, Pisarowce i Nowosielce. Pozostałe 2 km to rozbudowa istniejącej trasy w Czertężu i Zabłotcach.
Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla regionu. Po jej realizacji powstanie spójne połączenie drogowe między Krosnem a Sanokiem. Nowa trasa przejmie ruch z obwodnicy Miejsca Piastowego i Sanoka. Obecnie DK28 przebiega przez centra miejscowości. Ma liczne skrzyżowania i przejścia dla pieszych. Taka sytuacja powoduje korki i wydłuża czas przejazdu. Według pomiarów z lat 2020-2021 drogą przejeżdża ponad 10 tysięcy pojazdów na dobę. Nowa trasa odciąży lokalne miejscowości od ruchu tranzytowego.
Inwestycja ułatwi także dojazd w Bieszczady. Zapewni bezpośrednie połączenie z drogą ekspresową S19. To poprawi dostępność komunikacyjną całego regionu. GDDKiA czeka na oferty do 3 lutego 2025 roku. Ogłoszony przetarg dotyczy prac przygotowawczych. Obejmuje wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego.
Nowa droga będzie dwujezdniowa klasy GP. To oznacza drogę główną ruchu przyspieszonego. Taki standard usprawni ruch tranzytowy i turystyczny.
Źródło: GDDKiA
~ttt
27-12-2024 15:09 3 10
~Coo
27-12-2024 13:33 8 8