Zawodowe wyzwania uczniów Budowlanki w hiszpańskiej Sewilli
05.11.2024 18:06Wiadomości / Szkolne wieści / Krosno
Uczniowie krośnieńskiej Budowlanki zdobyli zawodowe doświadczenie podczas praktyk w Sewilli. Przez cztery tygodnie młodzież uczyła się od hiszpańskich mentorów, rozwijając umiejętności w środowisku międzynarodowym.
25 października bieżącego roku 15 uczniów i uczennic Zespołu Szkół Architektoniczno-Budowlanych w Krośnie zakończyło czterotygodniowe praktyki zawodowe w malowniczej Sewilli, stolicy Andaluzji. To wyjątkowe doświadczenie, zorganizowane w ramach europejskiego programu edukacyjnego FERS, umożliwiło młodym adeptom budownictwa, architektury krajobrazu, geodezji, renowacji elementów architektury oraz robót wykończeniowych zdobycie cennych umiejętności, które znacząco wpłyną na ich przyszłość zawodową.
Sewilla, z jej bogatą historią, zabytkową architekturą oraz nowoczesnymi rozwiązaniami urbanistycznymi, była idealnym miejscem do praktycznej nauki dla uczniów. Młodzi technicy mieli okazję uczestniczyć w codziennych pracach związanych z projektowaniem, planowaniem i realizacją przedsięwzięć budowlanych i krajobrazowych. Praca w realnych warunkach, pod okiem hiszpańskich mentorów, pozwoliła im na rozwijanie umiejętności praktycznych, w tym pracy w realnym międzynarodowym środowisku z lokalnymi materiałami budowlanymi i roślinnością charakterystyczną dla klimatu śródziemnomorskiego.
Dyrektor Zespołu Szkół Architektoniczno-Budowlanych w Krośnie podkreślił, że tego rodzaju międzynarodowe praktyki są niezwykle cennym elementem edukacji, ponieważ pozwalają młodzieży na praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej w szkole oraz nawiązywanie kontaktów zawodowych na międzynarodową skalę.
Oprócz zdobywania wiedzy technicznej, pobyt w Sewilli dał uczniom szansę na rozwinięcie kompetencji miękkich, takich jak praca zespołowa, umiejętność komunikacji w międzynarodowym środowisku, a także radzenie sobie z wyzwaniami związanymi z różnicami kulturowymi. Codzienne kontakty z hiszpańskimi partnerami oraz używanie języka angielskiego i hiszpańskiego w praktyce znacząco poszerzyły horyzonty uczniów i wzmocniły ich pewność siebie.
Szczególnie wartościowym doświadczeniem okazała się nauka odpowiedzialności i samodzielności, które są kluczowe w pracy na międzynarodowych rynkach. Zetknięcie się z odmiennym stylem pracy oraz hiszpańską kulturą pracy jest cennym doświadczeniem, które będzie miało wpływ na ich podejście do przyszłej kariery zawodowej.
Oprócz pracy zawodowej, czas wolny uczniowie i uczennice spędzali na poznawaniu kultury i historii Andaluzji. Wizyty w zabytkach takich jak katedra w Sewilli, Pałac Alkazar, czy słynna dzielnica Triana, oraz wycieczki do Cordoby, Kadyksu czy na szlak Caminito del Rey były okazją do zgłębiania bogatej historii regionu. Nie zabrakło także czasu na wypróbowanie lokalnych specjałów kulinarnych, jak tapas, churros czy paella.
Udział w praktykach w Sewilli to nie tylko nauka zawodu, ale także wzbogacające doświadczenie kulturowe, które zostanie z uczestnikami na długo po zakończeniu projektu. Sewilla, z jej unikalnym klimatem i gościnnością mieszkańców, z pewnością zapadła w serca uczniów. Czas spędzony w Sewilli z pewnością pozostanie w ich pamięci jako niezwykła przygoda, pełna wyzwań i nowych doświadczeń, które zbudują ich przyszłość zawodową.
Sewilla, z jej bogatą historią, zabytkową architekturą oraz nowoczesnymi rozwiązaniami urbanistycznymi, była idealnym miejscem do praktycznej nauki dla uczniów. Młodzi technicy mieli okazję uczestniczyć w codziennych pracach związanych z projektowaniem, planowaniem i realizacją przedsięwzięć budowlanych i krajobrazowych. Praca w realnych warunkach, pod okiem hiszpańskich mentorów, pozwoliła im na rozwijanie umiejętności praktycznych, w tym pracy w realnym międzynarodowym środowisku z lokalnymi materiałami budowlanymi i roślinnością charakterystyczną dla klimatu śródziemnomorskiego.
Dyrektor Zespołu Szkół Architektoniczno-Budowlanych w Krośnie podkreślił, że tego rodzaju międzynarodowe praktyki są niezwykle cennym elementem edukacji, ponieważ pozwalają młodzieży na praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej w szkole oraz nawiązywanie kontaktów zawodowych na międzynarodową skalę.
Oprócz zdobywania wiedzy technicznej, pobyt w Sewilli dał uczniom szansę na rozwinięcie kompetencji miękkich, takich jak praca zespołowa, umiejętność komunikacji w międzynarodowym środowisku, a także radzenie sobie z wyzwaniami związanymi z różnicami kulturowymi. Codzienne kontakty z hiszpańskimi partnerami oraz używanie języka angielskiego i hiszpańskiego w praktyce znacząco poszerzyły horyzonty uczniów i wzmocniły ich pewność siebie.
Szczególnie wartościowym doświadczeniem okazała się nauka odpowiedzialności i samodzielności, które są kluczowe w pracy na międzynarodowych rynkach. Zetknięcie się z odmiennym stylem pracy oraz hiszpańską kulturą pracy jest cennym doświadczeniem, które będzie miało wpływ na ich podejście do przyszłej kariery zawodowej.
Oprócz pracy zawodowej, czas wolny uczniowie i uczennice spędzali na poznawaniu kultury i historii Andaluzji. Wizyty w zabytkach takich jak katedra w Sewilli, Pałac Alkazar, czy słynna dzielnica Triana, oraz wycieczki do Cordoby, Kadyksu czy na szlak Caminito del Rey były okazją do zgłębiania bogatej historii regionu. Nie zabrakło także czasu na wypróbowanie lokalnych specjałów kulinarnych, jak tapas, churros czy paella.
Udział w praktykach w Sewilli to nie tylko nauka zawodu, ale także wzbogacające doświadczenie kulturowe, które zostanie z uczestnikami na długo po zakończeniu projektu. Sewilla, z jej unikalnym klimatem i gościnnością mieszkańców, z pewnością zapadła w serca uczniów. Czas spędzony w Sewilli z pewnością pozostanie w ich pamięci jako niezwykła przygoda, pełna wyzwań i nowych doświadczeń, które zbudują ich przyszłość zawodową.
Źródło: Zespół Szkół Architektoniczno-Budowlanych w Krośnie
Coś tu nie gra.