Młodzież poznaje dziedzictwo przodków w innowacyjnym projekcie
03.12.2024 13:54Wiadomości / Szkolne wieści / Miejsce Piastowe
Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Tytusa Trzecieskiego w Miejscu Piastowym przez ostatnie pół roku realizowali wyjątkowy projekt edukacyjny "Z przeszłości w przyszłość - poznajemy historię, tradycje przodków zachwycając się teraźniejszością".
Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Tytusa Trzecieskiego w Miejscu Piastowym zakończyli właśnie realizację półrocznego projektu edukacyjnego "Z przeszłości w przyszłość - poznajemy historię, tradycje przodków zachwycając się teraźniejszością". Inicjatywa została sfinansowana przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności w ramach programu Równać Szanse, a grant w wysokości 12 tysięcy złotych pozyskało Stowarzyszenie Edukacyjno-Kulturalne MY.
Projekt, którego głównym celem było poznawanie lokalnej historii i tradycji, realizowany był pod czujnym okiem koordynatorki Lucyny Kandefer, wspieranej przez Barbarę Słaby i Monikę Pietruś. Nauczycielki towarzyszyły młodzieży podczas wszystkich działań projektowych, dbając o ich właściwą realizację i przebieg.
Jak podkreślają organizatorzy, przedsięwzięcie okazało się prawdziwą przygodą dla uczniów, którzy nie tylko poszerzyli swoją wiedzę o małej ojczyźnie, ale także mieli szansę rozwinąć różnorodne kompetencje społeczne. Młodzież wykazała się przy tym dużym zaangażowaniem i aktywnością w realizacji poszczególnych zadań.
W projekt zaangażowało się wiele osób i lokalnych instytucji, co dodatkowo wzmocniło jego wymiar społeczny i edukacyjny. Inicjatywa stanowi doskonały przykład tego, jak poprzez aktywne działania można skutecznie łączyć naukę historii z rozwojem osobistym młodego pokolenia.
Projekt, którego głównym celem było poznawanie lokalnej historii i tradycji, realizowany był pod czujnym okiem koordynatorki Lucyny Kandefer, wspieranej przez Barbarę Słaby i Monikę Pietruś. Nauczycielki towarzyszyły młodzieży podczas wszystkich działań projektowych, dbając o ich właściwą realizację i przebieg.
Jak podkreślają organizatorzy, przedsięwzięcie okazało się prawdziwą przygodą dla uczniów, którzy nie tylko poszerzyli swoją wiedzę o małej ojczyźnie, ale także mieli szansę rozwinąć różnorodne kompetencje społeczne. Młodzież wykazała się przy tym dużym zaangażowaniem i aktywnością w realizacji poszczególnych zadań.
W projekt zaangażowało się wiele osób i lokalnych instytucji, co dodatkowo wzmocniło jego wymiar społeczny i edukacyjny. Inicjatywa stanowi doskonały przykład tego, jak poprzez aktywne działania można skutecznie łączyć naukę historii z rozwojem osobistym młodego pokolenia.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!