Budowa S19. Co zaplanowano na odcinku Iskrzynia - Miejsce Piastowe?
01 października, 2020Wiadomości / Korczyna / Miejsce Piastowe
Odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Projektów Inwestycyjnych, na którym została rozpatrzona i oceniona Koncepcja Programowa budowy S 19 Iskrzynia - Miejsce Piastowe. Jakie są wnioski?
Droga ekspresowa S 19 na odcinku węzeł Iskrzynia- węzeł Miejsce Piastowe będzie liczyła około 10,3 km.
W Koncepcji Programowej przewidziano budowę drogi ekspresowej S19 o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z węzłami drogowymi Iskrzynia i Miejsce Piastowe, Obwodem Utrzymania Drogowego Miejsce Piastowe. Zaplanowano też między innymi obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych: 2 estakady, 5 wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejście nad drogą S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, przejście pod obiektem inżynierskim dla małych zwierząt.
W związku z tym, że droga ekspresowa S19 będzie przebiegać przez teren różnorodny i skomplikowany pod względem geologicznym, jednym z elementów koncepcji programowej było rozpoznanie geologiczne podłoża. Wykonano dokumentację geologiczno-inżynierską i dokumentację hydrogeologiczną.
Okazało się, że w podłożu budowlanym projektowanego odcinka drogi występują zróżnicowane warunki gruntowe. Przeważają odcinki o prostych oraz złożonych warunkach gruntowych, są też warunki skomplikowane. W oparciu o przeprowadzone prace geofizyczne stwierdzono również, że na badanym odcinku nie występują tereny osuwiskowe. Wskazano jeden obszar potencjalnie predysponowany osuwiskowo, który po pomiarach w ramach monitoringu powierzchniowego (geodezyjnego) oraz monitoringu wgłębnego uznano jako stateczny.
Kolejnym etapem prac przygotowawczych do realizacji tego odcinka S19 będzie rozpatrzenie koncepcji programowej na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, a następnie ogłoszenie przetargu na realizację zadania w systemie projektuj-buduj, co planowane jest jeszcze w tym roku.
W Koncepcji Programowej przewidziano budowę drogi ekspresowej S19 o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z węzłami drogowymi Iskrzynia i Miejsce Piastowe, Obwodem Utrzymania Drogowego Miejsce Piastowe. Zaplanowano też między innymi obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych: 2 estakady, 5 wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejście nad drogą S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, przejście pod obiektem inżynierskim dla małych zwierząt.
W związku z tym, że droga ekspresowa S19 będzie przebiegać przez teren różnorodny i skomplikowany pod względem geologicznym, jednym z elementów koncepcji programowej było rozpoznanie geologiczne podłoża. Wykonano dokumentację geologiczno-inżynierską i dokumentację hydrogeologiczną.
Okazało się, że w podłożu budowlanym projektowanego odcinka drogi występują zróżnicowane warunki gruntowe. Przeważają odcinki o prostych oraz złożonych warunkach gruntowych, są też warunki skomplikowane. W oparciu o przeprowadzone prace geofizyczne stwierdzono również, że na badanym odcinku nie występują tereny osuwiskowe. Wskazano jeden obszar potencjalnie predysponowany osuwiskowo, który po pomiarach w ramach monitoringu powierzchniowego (geodezyjnego) oraz monitoringu wgłębnego uznano jako stateczny.
Kolejnym etapem prac przygotowawczych do realizacji tego odcinka S19 będzie rozpatrzenie koncepcji programowej na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, a następnie ogłoszenie przetargu na realizację zadania w systemie projektuj-buduj, co planowane jest jeszcze w tym roku.
Źródło: GDDKiA, Autor: AJ
~ Mietek
20-11-2020 14:27 9 28
~SOMGORSI
08-10-2020 10:04 12 24
~SOMGORSI
08-10-2020 10:01 10 24
~Mag
02-10-2020 13:43 9 47
~polak
02-10-2020 10:30 13 29
~Tak się składa..
02-10-2020 09:13 13 35
~atyhiobowski
02-10-2020 08:07 12 38
~abc
01-10-2020 21:08 7 30
~Hiobowski
01-10-2020 18:17 11 47