Policja ostrzega przed fałszywymi wiadomościami wysyłanymi na telefony komórkowe, które wskazują o konieczności uiszczenia dodatkowych opłat za przesyłkę. Pieniądze w taki sposób straciła rodzina z Sanoka. Jak działają oszuści?
Wiele osób dokonuje swoich zakupów przez Internet. Przedświąteczny czas sprzyja ich natężeniu. Przestępcy internetowi wymyślają coraz to nowsze sposoby, by uzyskać dostęp do naszych danych, które później wykorzystują do kradzieży środków zgromadzonych na kontach bankowych.

Jednym z takich sposobów jest wysyłanie wiadomości sms.

- Przestępcy, podszywając się pod firmy kurierskie wysyłają do przypadkowych osób wiadomość z prośbą o dopłacenie niewielkiej kwoty do zamówionej przesyłki. Oszuści ciągle wymyślają nowe pomysły dotyczące treści sms-a, tworząc wrażenie legalności takiej wiadomości. Dodatkowa opłata ma wynikać m.in. z przekroczenia wagi paczki, jej dezynfekcji lub dopłaty do kosztów wysyłki - opowiada kom. Monika Hędrzak z Komendy Powiatowej Policji w Sanoku.

Przykład treści wiadomości „Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 0,50 PLN. Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność. Kliknij w link….” . Do wiadomości sms dołączony jest zawsze link, który ma ułatwić dokonanie płatności. Po kliknięciu przekierowuje on na fałszywą stronę banku lub pośrednika płatności. W ten sposób oszuści przechwytują nasze dane do bankowości elektronicznej i dokonują kradzieży pieniędzy.

W tym tygodniu do sanockiej policji wpłynęło zawiadomienie o takim oszustwie.

- Małżeństwo otrzymało wiadomość, z której wynikało, że ich przesyłka została wstrzymana z powodu niedopłaty 50 groszy. Ponieważ w tym czasie oczekiwali na paczkę, nie podejrzewali, że to oszustwo. Po wejściu w link oraz próbie zalogowania się oszust uzyskał dostęp do ich konta bankowego. Pokrzywdzeni stracili pieniądze - mówi komisarz Monika Hędrzak.

Policja apeluje, aby nie odpowiadać na sms-y oraz wiadomości e-mail nieznanego pochodzenia.

- Nie klikajmy w załączone do nich linki. Pamiętajmy, że informacje na temat dokonania dodatkowej płatności zawsze możemy sprawdzić w biurze obsługi klienta firmy, która żąda dokonania takie wpłaty. Dokonując płatności poprzez bankowość elektroniczną, zawsze należy zalogować się bezpośrednio na stronie swojego banku - dodaje Monika Hędrzak.

~Fronie nie ma

22-12-2020 09:35 15 26

Brawo dla oszustów. Gonić milicję.
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.