Dyrektor szpitala w Krośnie apeluje
26 października, 2021Wiadomości / Krosno
(fot. Szpital w Krośnie)
Dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Podkarpackiego im. Jana Pawła II w Krośnie zaapelował do pacjentów, aby nie odwoływali planowych wizyt, zabiegów i operacji.
W szpitalu w Krośnie przyjęcia do zabiegów planowych odbywają się płynnie, realizowane są porody rodzinne, a także przyjęcia pacjentów do poradni specjalistycznych.
- Korzystamy z doświadczeń z poprzednich okresów pandemii koronawirusa. Apelujemy do pacjentów, aby zgłaszali się do zabiegów planowych, ponieważ zdarza się, iż mimo oczekiwania w kolejce na diagnostykę, bądź zabieg - nie pojawiają się do przyjęcia planowego na oddział - mówi Piotr Czerwiński, dyrektor szpitala w Krośnie.
Dodaje też, że podwyższony stan gotowości związany z pandemią koronawirusa spowodował szereg obostrzeń w poprzednich okresach. Wprowadzone zmiany miały na celu zapewnienie bezpieczeństwa epidemiologicznego pacjentom oraz personelowi, a także ograniczenie transmisji COVID-19. Szpital zdobyte doświadczenie w zakresie działań prewencyjnych planuje również wykorzystać podczas czwartej fali pandemii.
- Wykorzystujemy sprawdzone procedury ochrony pacjentów oraz pracowników, a także korzystamy z doświadczeń z okresów poprzednich w zakresie zabezpieczenia szpitala. Pomocne jest również to, że zdecydowana większość pracowników jest zaszczepiona przeciwko COVID-19 - zaznacza Piotr Czerwiński.
Aktualnie sytuacja epidemiologiczna nie zakłóca rutynowego rytmu pracy szpitala. Prowadzone są planowe zabiegi, w sposób ciągły odbywają się przyjęcia do lekarzy specjalistów, zaś przy porodzie, wedle życzenia, może uczestniczyć osoba towarzysząca.
- Wraz z wprowadzeniem teleporad medycznych można realizować przyjęcia do poradni specjalistycznych w systemie mieszanym. Podczas teleporady pacjent może otrzymać zalecenia, e-zwolnienie, e-receptę, sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność. Realizowane są wizyty bezpośrednie z zachowaniem reżimu sanitarnego. Problemem nadal pozostaje niezgłaszanie się pacjentów do poradni specjalistycznej, mimo wcześniej umówionego terminu osobistej konsultacji na dany dzień oraz godzinę - tłumaczy dyrektor szpitala.
Zdarza się, iż pacjenci mimo ustalonego terminu przyjęcia planowego, nie zgłaszają się na oddziale lub odmawiają telefonicznie, a tym samym rezygnują z miejsca w kolejce oczekujących na wizytę, zabieg czy operację.
- W przypadku rezygnacji pacjenci narażają się na utratę zdrowia, ale również skutkuje to ponownym oczekiwaniem w kolejce. Dodatkowo odbierają innym pacjentom możliwość skorzystania z szybszego terminu przyjęcia do szpitala - podkreśla dyrektor Piotr Czerwiński.
Powody niezgłaszania się na wizyty, zabiegi planowe bywają różne - od tych zdrowotnych, losowych po zupełnie błahe - jak przyjazd rodziny, czy niespodziewana wycieczka. Specjaliści apelują do pacjentów, aby zwłaszcza w czasie pandemii COVID-19 nie rezygnowali z przyjęcia planowego w szpitalu, ponieważ zaniedbanie pogłębionej diagnostyki oraz zaniechanie wykonania zabiegu, może się wiązać w przyszłości z poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi.
- Korzystamy z doświadczeń z poprzednich okresów pandemii koronawirusa. Apelujemy do pacjentów, aby zgłaszali się do zabiegów planowych, ponieważ zdarza się, iż mimo oczekiwania w kolejce na diagnostykę, bądź zabieg - nie pojawiają się do przyjęcia planowego na oddział - mówi Piotr Czerwiński, dyrektor szpitala w Krośnie.
Dodaje też, że podwyższony stan gotowości związany z pandemią koronawirusa spowodował szereg obostrzeń w poprzednich okresach. Wprowadzone zmiany miały na celu zapewnienie bezpieczeństwa epidemiologicznego pacjentom oraz personelowi, a także ograniczenie transmisji COVID-19. Szpital zdobyte doświadczenie w zakresie działań prewencyjnych planuje również wykorzystać podczas czwartej fali pandemii.
- Wykorzystujemy sprawdzone procedury ochrony pacjentów oraz pracowników, a także korzystamy z doświadczeń z okresów poprzednich w zakresie zabezpieczenia szpitala. Pomocne jest również to, że zdecydowana większość pracowników jest zaszczepiona przeciwko COVID-19 - zaznacza Piotr Czerwiński.
Aktualnie sytuacja epidemiologiczna nie zakłóca rutynowego rytmu pracy szpitala. Prowadzone są planowe zabiegi, w sposób ciągły odbywają się przyjęcia do lekarzy specjalistów, zaś przy porodzie, wedle życzenia, może uczestniczyć osoba towarzysząca.
- Wraz z wprowadzeniem teleporad medycznych można realizować przyjęcia do poradni specjalistycznych w systemie mieszanym. Podczas teleporady pacjent może otrzymać zalecenia, e-zwolnienie, e-receptę, sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność. Realizowane są wizyty bezpośrednie z zachowaniem reżimu sanitarnego. Problemem nadal pozostaje niezgłaszanie się pacjentów do poradni specjalistycznej, mimo wcześniej umówionego terminu osobistej konsultacji na dany dzień oraz godzinę - tłumaczy dyrektor szpitala.
Zdarza się, iż pacjenci mimo ustalonego terminu przyjęcia planowego, nie zgłaszają się na oddziale lub odmawiają telefonicznie, a tym samym rezygnują z miejsca w kolejce oczekujących na wizytę, zabieg czy operację.
- W przypadku rezygnacji pacjenci narażają się na utratę zdrowia, ale również skutkuje to ponownym oczekiwaniem w kolejce. Dodatkowo odbierają innym pacjentom możliwość skorzystania z szybszego terminu przyjęcia do szpitala - podkreśla dyrektor Piotr Czerwiński.
Powody niezgłaszania się na wizyty, zabiegi planowe bywają różne - od tych zdrowotnych, losowych po zupełnie błahe - jak przyjazd rodziny, czy niespodziewana wycieczka. Specjaliści apelują do pacjentów, aby zwłaszcza w czasie pandemii COVID-19 nie rezygnowali z przyjęcia planowego w szpitalu, ponieważ zaniedbanie pogłębionej diagnostyki oraz zaniechanie wykonania zabiegu, może się wiązać w przyszłości z poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi.
Źródło: FB Szpital w Krośnie, Autor: opr. /AJ/
~Mam.
27-10-2021 09:47 38 47
~Marian
27-10-2021 09:08 41 53