GDDKiA w Rzeszowie złożyła do wojewody wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla ponad 10 km drogi ekspresowej S19 między węzłami Miejsce Piastowe i Dukla.
Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w przyszłym roku, po uzyskaniu decyzji ZRID. Wykonawca, firma Strabag, na projekt i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie ma 36 miesięcy (do etapu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych). Zakończenie inwestycji zaplanowano w 2025 r. Wartość umowy to 478 907 636,94 zł.

Zakres prac


W ramach zadania wybudowany zostanie nowy odcinek drogi ekspresowej o długości 10,1 km, o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Powstanie także węzeł drogowy zlokalizowany w rejonie miejscowości Dukla, łączący drogę ekspresową S19 z obecną drogą krajową nr 19 oraz drogą powiatową relacji Zręcin - Wietrzno - Zboiska.

- Wychodząc naprzeciw wnioskom zgłoszonym przez władze samorządowe, rozwiązania projektowe węzła (węzeł typu karo) umożliwiają późniejsze włączenie do niego nie tylko drogi krajowej i drogi powiatowej, ale także drogi wojewódzkiej nr 993 relacji Gorlice - Nowy Żmigród - Dukla - poinformowała Joanna Rarus z GDDKiA w Rzeszowie.

Estakady, wiadukty, mosty...


Na tym odcinku S19 powstaną obiekty inżynierskie, w tym 21 w ciągu głównym drogi ekspresowej (trzy estakady, pięć wiaduktów, dziewięć mostów, jedno przejście górne dla dużych zwierząt, jedno przejście dolne dla średnich zwierząt oraz dwa przepusty), a także pięć konstrukcji oporowych. Droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane lub rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki wodne i urządzenia melioracyjne. Wybudowane zostaną również dwa Miejsca Obsługi Podróżnych na wysokości miejscowości Równe (kat. I).

Charakterystyka terenu


Odcinek drogi ekspresowej S19 Miejsce Piastowe - Dukla przebiega przez teren o złożonej budowie geologicznej. W związku z tym już na etapie opracowania Koncepcji programowej wykonaliśmy w szerokim zakresie rozpoznanie budowy geologicznej podłoża. Teren ten charakteryzuje się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem, przechodząc przez wzniesienia i doliny.

- Specyficzne ukształtowanie terenu skutkuje występowaniem licznych osuwisk i obszarów predysponowanych osuwiskowo, na których prowadzony jest monitoring osuwisk. Ponadto ten odcinek S19 przebiega przez teren i obszar górniczy Bóbrka-Równe I, o intensywnej niegdyś eksploatacji górniczej ropy naftowej metodą otworową i potencjalnie za pomocą tzw. kopanek - dodała Joanna Rarus.





~Bartek

19-09-2022 21:55 14 12

Szanowna Redakcjo chętnie przeczytam ilu wlascicieli dzialek przez ktore ma przebiegac budowana droga zgodzila sie na proponowane im kwoty i jakie to byly kwoty. Do proby zanizania wycen chyba nie dojdzie. Zyjemy przecież w Panstwie,, prawa,,. Dla jasności. Właściciele działek z wyjątkiem właściciela którego dom zostanie zburzony nie dostali nawet propozycji ugodowych. Ciekawa czy tak latwo pójdzie budowa jakies 400 - 500 metrów.
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.