Zmieniasz miejsce zamieszkania, poinformuj ZUS o zmianie adresu.
To bardzo ważne, by pamiętać o poinformowaniu ZUS o każdej zmianie adresu, w tym również o zmianie nazwy ulicy, czy wprowadzeniu w miejscowości nazw ulic.

Korespondencja, którą ZUS wysyła do klientów, kierowana jest pod ten adres, który jako ostatni został podany. Zatem, jeśli nie jest on zaktualizowany przez świadczeniobiorcę, a list zostanie wysłany właśnie na stary adres, gdzie dana osoba już nie przebywa, to taka korespondencja będzie doręczona skutecznie. Skutki jej doręczenia będą obciążały świadczeniobiorcę jako adresata.

Brak aktualnego adresu może również spowodować, że z korespondencją potencjalnie może zapoznać się osoba do tego nieuprawniona. W takim przypadku istnieje ryzyko naruszenia praw i wolności związanych z udostępnieniem danych osobowych zawartych w korespondencji. Może to spowodować szkody materialne i niematerialne, w tym tak poważne, jak kradzież tożsamości, nadużycia i straty finansowe lub naruszenie dobrego imienia.

Dlatego, aby list trafił pod właściwy adres, świadczeniobiorcy zobowiązani są niezwłocznie zgłaszać do urzędu każdą jego aktualizację.

~Cooo

21-10-2022 16:58 17 16

Dziwne że firma wysyła na dane które posiada u siebie
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.