Profil zaufany. Kiedy z niego nie skorzystasz?
17 stycznia, 2024Wiadomości / Krosno
Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o pracach serwisowych Profilu Zaufanego. Przez 20 godzin nie będzie można z niego skorzystać.
Z powodu prac serwisowych Profil Zaufany będzie niedostępny od piątku 19 stycznia (od 20.00) do soboty 20 stycznia (do 16.00).
- Jeśli więc miałeś w planach załatwianie online spraw urzędowych pamiętaj, żeby uwzględnić przerwę w dostępie do usługi Profilu Zaufanego. W tym czasie niedostępna będzie też usługa składania podpisu zaufanego - poinformowało Ministerstwo Cyfryzacji.
Profil zaufany to środek identyfikacji elektronicznej, dzięki któremu można potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia twojej sprawy.
Profil Zaufany można założyć i potwierdzić online, przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku. Jak to zrobić?:
- Wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości elektronicznej twojego banku.
- Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym.
- Na Twój adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta.
Można także potwierdzić swoją tożsamość w punktach potwierdzających, np. urzędach i niektórych bankach. Wniosek o założenie PZ automatycznie wysyła się przez internet przy rejestracji konta.
- Natomiast swoje dane potwierdzasz osobiście w wybranym punkcie potwierdzającym (również za granicą). Pracownik punktu potwierdzającego poprosi Cię o okazanie dokumentu tożsamości. Następnie wydrukuje złożony przez ciebie wniosek i poprosi o jego podpisanie - wyjaśnia Ministerstwo Cyfryzacji.
Profil zaufany to środek identyfikacji elektronicznej, dzięki któremu można potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia twojej sprawy.
Profil Zaufany można założyć i potwierdzić online, przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku. Jak to zrobić?:
- Wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości elektronicznej twojego banku.
- Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym.
- Na Twój adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta.
Można także potwierdzić swoją tożsamość w punktach potwierdzających, np. urzędach i niektórych bankach. Wniosek o założenie PZ automatycznie wysyła się przez internet przy rejestracji konta.
Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji, Autor: opr. /AJ/
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!