Na odcinku drogi ekspresowej S19 między węzłami Miejsce Piastowe i Dukla prace nabierają tempa. Jak poinformowała 20 sierpnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, wykonawca - firma Strabag - rozpoczął roboty związane z układaniem warstw bitumicznych.
To ważny krok w realizacji tego kluczowego fragmentu trasy Via Carpatia. Według planów, w pierwszej kolejności zostanie ułożona warstwa podbudowy oraz warstwa wiążąca na odcinku około 675 metrów. Przewidywana ilość wykorzystanych mieszanek mineralno-asfaltowych to około 6400 ton.

Budowa tego ponad 10-kilometrowego odcinka S19 oficjalnie ruszyła 11 października 2023 roku. Zgodnie z harmonogramem, prace mają zakończyć się w lipcu 2025 roku. Koszt inwestycji to prawie 500 milionów złotych.

Wczoraj mieliśmy okazję przyjrzeć się postępom prac z lotu ptaka. Nasze zdjęcia które prezentujemy w galerii, pokazują aktualny stan budowy na całym odcinku od Dukli do Miejsca Piastowego. Możemy na nich zaobserwować nie tylko miejsca, gdzie rozpoczęto układanie warstw bitumicznych, ale także ogólny zarys przyszłej trasy.

WIDEO




Warto przypomnieć, że na tym odcinku powstanie m.in. węzeł w Dukli oraz Miejsce Obsługi Podróżnych w Równem. Cała inwestycja realizowana jest w systemie "zaprojektuj i zbuduj", a decyzję ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) uzyskano 28 września 2023 roku. W grudniu 2021 roku drodze ekspresowej S19 nadano oficjalną nazwę "Via Carpatia im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego"

Droga S19, będąca częścią międzynarodowego szlaku Via Carpatia, ma ogromne znaczenie dla rozwoju wschodnich regionów Polski. Łącząc Europę Północną z Południową, przebiegać będzie przez województwa podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.

Zachęcamy do obejrzenia naszej galerii zdjęć i filmu, które doskonale obrazują skalę i postęp prac na odcinku Miejsce Piastowe - Dukla.

~Bosman

08-09-2024 12:11 3 0

Postęp prac na południe od Rzeszowa jest bardzo obiecujący, ale odcinek z Dukli do granicy nie powinien być według mnie obecnie priorytetem. Znacznie większy stopień trudności przy jednoczesnym niedostatecznym zaawansowaniu szlaku po stronie Słowacji, nie powoduje zbytniej opłacalności dla potencjalnej realizacji.
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.