PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na rewitalizację trasy kolejowej Jasło - Nowy Zagórz biegnącej przez Krosno i gminy powiatu krośnieńskiego.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podkreślają, że przetarg na rewitalizację trasy kolejowej Jasło - Nowy Zagórz to istotny krok do realizacji inwestycji na podkarpackim odcinku linii nr 108 Stróże - Krościenko. Przedsięwzięcie ułatwi podróże pociągiem ze stolicy Podkarpacia w Bieszczady.

pkp plk

- Inwestujemy w kolej, by jej ogromny potencjał był efektywnie wykorzystywany przez podróżnych i mieszkańców. Wszczęliśmy kolejne postępowanie przetargowe na rewitalizację podkarpackiego odcinka trasy Stróże - Krościenko. Ogłoszone w ubiegłym tygodniu trzy przetargi, szacowane na 6 mld zł pozwolą na realizację ważnych projektów w regionach, w tym także na Podkarpaciu. Podjęte przedsięwzięcia przyniosą wymierne korzyści dla rozwoju i wzmocnienia rangi kolei w Polsce - powiedział Piotr Wyborski, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Inwestycja jest podzielona na etapy o różnych zakresach robót. Przyszłe prace obejmą m.in. przebudowę peronów na stacjach i przystankach między Jasłem a Nowym Zagórzem, która korzystnie zmieni poziom obsługi podróżnych. Zwiększy się komfort i bezpieczeństwo. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

pkp plk

Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podkreśla, że ważnym efektem przyszłych prac będą także dodatkowe miejsca zatrzymywania się pociągów, które zbliżą mieszkańców do kolei. Zapewnią im lepszą dostępność i ułatwią komunikację.

- Dla sprawniejszych i bezpieczniejszych podróży zrealizujemy przebudowę torów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych. Wymienimy istotne dla prowadzenia ruchu kolejowego elementy takie jak rozjazdy, zamontujemy również nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej - mówi Dorota Szalacha.

Zaznacza jednocześnie, że na chwilę obecną jest za wcześnie, by mówić o szczegółach, co w jakim miejscu powstanie. Podpisanie umowy z wykonawcą przewidywane jest w połowie 2025 r.

pkp plk

Inwestycję między Jasłem a Nowym Zagórzem zaplanowano w ramach projektu pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło - Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie". Finansowanie przewidziane jest przy wsparciu Funduszy Unijnych dla Polski Wschodniej.
Częścią tego projektu jest również budowa łącznicy Jedlicze - Szebnie. Obecnie dla tego zadania prowadzone jest postępowanie przetargowe.

~wefdsa3

16-09-2024 21:19 1 0

powiedział prezydent że każdy będzie miał samolot to po co kolej
Odpowiedz

~wertyuio980

16-09-2024 11:15 2 3

jeżdżę co dziennie przez dwa przejazdy kolejowe tj.przez jedlicze i polankę i obserwuję jeżdżą te strzały południa puste więcej obsługi niż pasażerów nie mówiąc już ile samochodów czeka przed przejazdami
Odpowiedz

~pasażer

15-09-2024 15:35 3 0

No nie do końca. Przystanek ( jakiż to to dworzec) w Jedliczu ( gmina) bez peronów ( ale to atrakcja wdrapać się do pociągu, a jeszcze większa wyskoczyć ( z bagażem czy zimą). Toalety też nie ma, ale to od jesieni do wiosny nie problem( hahaha).
Odpowiedz

~Dominik

14-09-2024 09:20 3 2

Bzdury a kiedy elektryfikacja to podstawa a nie perony
Odpowiedz

~Marian

13-09-2024 11:27 3 7

Ha ha ha (EU NIE) w punkt - miejscowości przez które biegnie linia kolejowa i jest dworzec powinny przerastać okoliczne miejscowości o "głowę" w liczbie mieszkańców o pozostałych kwestiach nie wspomnę do tego na każdym dworcu powinien być bar z jedzeniem w stylu kawiarni - baru mlecznego a także baru piwnego. A tu w takim 40 tysięcznym mieście dworce wyglądają tak jakby ulice w donbasie, o Jedliczu nie wspomnę.
Odpowiedz

~Tadek

13-09-2024 10:22 4 14

Na jakim etapie jest obiecana łącznica kolejowa z Jedlicza do Szebni a dalej już do Rzeszowa. Kiedy ruszą roboty? Czekamy do kolejnych wyborów jak ze zbiornikiem w Myscowej ?
Odpowiedz

~UE NIE

13-09-2024 09:10 2 15

Obecnie nieodłącznym krajobrazem przydworcowych placów są składy budowalne i blaszaki
Odpowiedz

~Woj11

13-09-2024 08:21 2 0

To jest zła wiadomość. Tak zła. Znowu na wiele miesięcy linia zostanie zamknięta i ludzie odzwyczają się od pociągów. Nic na tej linii nie róbcie. Nic. Pozwólcie pociągom jeździć. Podniesienie poziomu peronu do przepisowej wysokości, to marnowanie pieniędzy. Jeżeli już się trafa raz na rok starszy pasażer, to mu konduktor pomaga wspiąć się do wagonu. Może chociaż niektóre przejazdy kolejowe poprawią, ale to i tak marnowanie naszych pieniędzy.
Odpowiedz

~Coo

12-09-2024 19:29 2 18

Kiedy bezpośrednie do Rzeszowa, gdzie dużo osób pracuje i dojeżdża?
Firmy przewozowe busami chyba by to odczuły...
Odpowiedz

~jedliczanka

12-09-2024 13:29 1 0

Ani słowa o elektryfikacji odcinka Jasło - Zagórz. Zresztą , to wszystko pobożne życzenia , na których spełnienie czekamy od lat. Przypomnę, w Jedliczu ( gmina!) nie ma nawet peronów.
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.