Letnie Koncerty w Świątyniach: Koncert organowo-kameralny
-
Regionalne Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie
Kościół pw. Trójcy Przenajświętszej w Krośnie, Fara
Piłsudskiego 5, 38-400 Krosno
Wstęp wolny
Regionalne Centrum Kultur Pogranicza zaprasza na cykl koncertów w kościołach krośnieńskiej starówki.
Koncert organowo-kameralny:
Dariusz Bąkowski-Kois - organy, Wojciech Kamionka - waltornia
Termin: 6 lipca 2019 (sobota), godzina 16.30
Miejsce: Bazylika Mniejsza Fara, Krosno
Dariusz Bąkowski-Kois - ukończył studia historyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim (1997) oraz Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie organów prof. Józefa Serafina (2000, dyplom z wyróżnieniem). Specjalizację w zakresie wykonawstwa francuskiej neoromantycznej symfoniki organowej odbył w ramach studiów podyplomowych w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie pod kierunkiem kwal. II st. Magdaleny Czajki (2002/2003). Studia podyplomowe kontynuował (2003/2004) w Konserwatorium Wiedeńskim (obecnie: Privatuniversität Wien) w klasie organów Thomasa Schmögnera (także na Wydziale Muzyki Dawnej, z zakresu gry na klawesynie, klawikordzie oraz pianoforte).
Prowadzi ożywioną działalność artystyczną w kraju i za granicą: koncertował we Francji, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Belgii, Norwegii, Szwecji, Estonii, Włoszech, w Rosji, Chinach, Meksyku, a także w Brazylii. Występował z recitalami w tak prestiżowych miejscach, jak Katedra Najświętszej Maryi Panny w Antwerpii, Katedra św. Marcina w Utrechcie, Grote of Sint-Laurenskerk Rotterdam, Katedra św. Bawona w Haarlem, czy Narodowe Centrum Sztuki (NCPA) w Pekinie. W latach 2001-2007 ściśle współpracował z zespołem Capella Cracoviensis, realizując w ramach licznych koncertów partie solowe, a także organo obbligato czy basso continuo. Był jurorem międzynarodowych konkursów organowych w Rumi i Łodzi oraz licznych konkursów ogólnopolskich.
Od 1999 jest pracownikiem Katedry Organów Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2002 doktoryzował się na Wydziale Historycznym UJ (praca doktorska z zakresu historii mentalności szlachty polskiej początków XVIII wieku). W 2006 uzyskał stopień doktora habilitowanego z zakresu instrumentalistyki (praca habilitacyjna poświęcona zagadnieniom wykonawstwa iberyjskiej muzyki organowej XVII stulecia), zaś w 2013 otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych. W 2014 ukończył na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu studia podyplomowe Master of Business Administration - Zarządzanie Szkołą Wyższą. W kadencji władz uczelni 2012-2016 pełnił funkcję Prorektora ds. dydaktyki i rozwoju kadry Akademii Muzycznej w Krakowie, od 2016 jest Kierownikiem Katedry Organów swej macierzystej uczelni.
Wojciech Kamionka (waltornia) - ukończył studia z oceną celującą w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz w Hochschule für Musik Karlsruhe (Niemcy). Wziął udział w licznych kursach mistrzowskich pod okiem wybitnych solistów i pedagogów. Wykonał kilkaset koncertów orkiestrowych w prestiżowych salach. W 2011 uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych; od tego samego roku prowadzi klasę waltorni w macierzystej uczelni. Prowadzi warsztaty instrumentalne w Polsce i za granicą; juror konkursów i przesłuchań. Współorganizator międzynarodowego festiwalu International Hornweek. Autor książki „Waltornia i jej wirtuozi w kontekście amerykańskiej muzyki filmowej” oraz podręcznika „Nowoczesna szkoła gry na waltorni” wydanego w 2019 przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
PROGRAM
Ferenc Liszt (1811-1886) - Ich hatte viel Bekümmernis (wg kantaty BWV 21) - Ave Maria (wg J. Arcadelta)
Giovanni Buonaventura Viviani (1638-1693) - Sonata Prima
Max Reger (1873-1916) - Wariacje i fuga God Save the King
Georg Friedrich Händel (1685-1759) - Suite in D
Sigfrid Karg-Elert (1877-1933) - Chorał Herzliebster Jesu, was hast du verbrochen op. 65 nr 17 - Chorał Nun danket alle Gott op. 65 nr 59
Henry Purcell (1659-1695) - Trumpet Tune
Koncert organowo-kameralny:
Dariusz Bąkowski-Kois - organy, Wojciech Kamionka - waltornia
Termin: 6 lipca 2019 (sobota), godzina 16.30
Miejsce: Bazylika Mniejsza Fara, Krosno
Dariusz Bąkowski-Kois - ukończył studia historyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim (1997) oraz Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie organów prof. Józefa Serafina (2000, dyplom z wyróżnieniem). Specjalizację w zakresie wykonawstwa francuskiej neoromantycznej symfoniki organowej odbył w ramach studiów podyplomowych w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie pod kierunkiem kwal. II st. Magdaleny Czajki (2002/2003). Studia podyplomowe kontynuował (2003/2004) w Konserwatorium Wiedeńskim (obecnie: Privatuniversität Wien) w klasie organów Thomasa Schmögnera (także na Wydziale Muzyki Dawnej, z zakresu gry na klawesynie, klawikordzie oraz pianoforte).
Prowadzi ożywioną działalność artystyczną w kraju i za granicą: koncertował we Francji, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Belgii, Norwegii, Szwecji, Estonii, Włoszech, w Rosji, Chinach, Meksyku, a także w Brazylii. Występował z recitalami w tak prestiżowych miejscach, jak Katedra Najświętszej Maryi Panny w Antwerpii, Katedra św. Marcina w Utrechcie, Grote of Sint-Laurenskerk Rotterdam, Katedra św. Bawona w Haarlem, czy Narodowe Centrum Sztuki (NCPA) w Pekinie. W latach 2001-2007 ściśle współpracował z zespołem Capella Cracoviensis, realizując w ramach licznych koncertów partie solowe, a także organo obbligato czy basso continuo. Był jurorem międzynarodowych konkursów organowych w Rumi i Łodzi oraz licznych konkursów ogólnopolskich.
Od 1999 jest pracownikiem Katedry Organów Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2002 doktoryzował się na Wydziale Historycznym UJ (praca doktorska z zakresu historii mentalności szlachty polskiej początków XVIII wieku). W 2006 uzyskał stopień doktora habilitowanego z zakresu instrumentalistyki (praca habilitacyjna poświęcona zagadnieniom wykonawstwa iberyjskiej muzyki organowej XVII stulecia), zaś w 2013 otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych. W 2014 ukończył na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu studia podyplomowe Master of Business Administration - Zarządzanie Szkołą Wyższą. W kadencji władz uczelni 2012-2016 pełnił funkcję Prorektora ds. dydaktyki i rozwoju kadry Akademii Muzycznej w Krakowie, od 2016 jest Kierownikiem Katedry Organów swej macierzystej uczelni.
Wojciech Kamionka (waltornia) - ukończył studia z oceną celującą w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz w Hochschule für Musik Karlsruhe (Niemcy). Wziął udział w licznych kursach mistrzowskich pod okiem wybitnych solistów i pedagogów. Wykonał kilkaset koncertów orkiestrowych w prestiżowych salach. W 2011 uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych; od tego samego roku prowadzi klasę waltorni w macierzystej uczelni. Prowadzi warsztaty instrumentalne w Polsce i za granicą; juror konkursów i przesłuchań. Współorganizator międzynarodowego festiwalu International Hornweek. Autor książki „Waltornia i jej wirtuozi w kontekście amerykańskiej muzyki filmowej” oraz podręcznika „Nowoczesna szkoła gry na waltorni” wydanego w 2019 przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
PROGRAM
Ferenc Liszt (1811-1886) - Ich hatte viel Bekümmernis (wg kantaty BWV 21) - Ave Maria (wg J. Arcadelta)
Giovanni Buonaventura Viviani (1638-1693) - Sonata Prima
Max Reger (1873-1916) - Wariacje i fuga God Save the King
Georg Friedrich Händel (1685-1759) - Suite in D
Sigfrid Karg-Elert (1877-1933) - Chorał Herzliebster Jesu, was hast du verbrochen op. 65 nr 17 - Chorał Nun danket alle Gott op. 65 nr 59
Henry Purcell (1659-1695) - Trumpet Tune