S19 na Podkarpaciu wchodzi w ostatni etap. Umowa na Jawornik–Lutcza czeka na podpis
31 października, 2024Wiadomości / Krosno
(fot. GDDKiA)
Po zakończeniu ostatniego odcinka Jawornik-Lutcza, Podkarpacie zyska pełen dostęp do trasy S19.
Wkrótce zostanie podpisana umowa na realizację ostatniego odcinka drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu, obejmującego trasę między Jawornikiem a Lutczą. Ten fragment, będący częścią szlaku Via Carpatia, ma znaczenie strategiczne dla całego regionu, a jego budowa odbywa się w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. W ramach tego programu kluczowy odcinek trasy będzie realizowany w systemie "Projektuj i buduj".
W przetargu na realizację zadania wpłynęło siedem ofert, które oceniono według czterech kryteriów: ceny, przedłużenia okresu gwarancji na wyposażenie techniczne, mosty oraz konstrukcje oporowe. W wyniku procedury wybrano ofertę konsorcjum Gülermak i Budimex, które zobowiązało się do wykonania robót za 1,9 miliarda złotych w ciągu 59 miesięcy, z wyłączeniem zim, tj. od 1 grudnia do 31 marca.
- To ostatni odcinek drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim, który zostanie skierowany do realizacji - poinformowała rzecznik prasowy GDDKiA Joanna Rarus.
Planowany odcinek obejmie m.in. estakadę o długości 780 metrów nad drogą krajową nr 19, której filary osiągną wysokość do 36 metrów. Estakada ta przejdzie w dwunawowy tunel pod górą Kamieniec, o długości prawie 3 km, co uczyni go najdłuższym z trzech tuneli, które powstaną na Podkarpaciu w ramach realizacji trasy S19. W trakcie budowy wykonane zostaną także dodatkowe obiekty inżynierskie, takie jak most przystosowany do migracji małych zwierząt.
Droga ekspresowa o długości 5,2 km zostanie wyposażona w urządzenia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, systemy zarządzania ruchem oraz infrastruktury ochrony środowiska. Powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik, usytuowane w kierunku Barwinka.
W przetargu na realizację zadania wpłynęło siedem ofert, które oceniono według czterech kryteriów: ceny, przedłużenia okresu gwarancji na wyposażenie techniczne, mosty oraz konstrukcje oporowe. W wyniku procedury wybrano ofertę konsorcjum Gülermak i Budimex, które zobowiązało się do wykonania robót za 1,9 miliarda złotych w ciągu 59 miesięcy, z wyłączeniem zim, tj. od 1 grudnia do 31 marca.
- To ostatni odcinek drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim, który zostanie skierowany do realizacji - poinformowała rzecznik prasowy GDDKiA Joanna Rarus.
Planowany odcinek obejmie m.in. estakadę o długości 780 metrów nad drogą krajową nr 19, której filary osiągną wysokość do 36 metrów. Estakada ta przejdzie w dwunawowy tunel pod górą Kamieniec, o długości prawie 3 km, co uczyni go najdłuższym z trzech tuneli, które powstaną na Podkarpaciu w ramach realizacji trasy S19. W trakcie budowy wykonane zostaną także dodatkowe obiekty inżynierskie, takie jak most przystosowany do migracji małych zwierząt.
Droga ekspresowa o długości 5,2 km zostanie wyposażona w urządzenia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, systemy zarządzania ruchem oraz infrastruktury ochrony środowiska. Powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik, usytuowane w kierunku Barwinka.
Źródło: GDDKiA
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!