Kto wybuduje S19 między Domaradzem a Iskrzynią?
01 czerwca, 2022Wiadomości / Korczyna
(fot. GDDKiA Rzeszów)
Osiem ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 między Domaradzem a Iskrzynią. Sześć z nich mieści się w budżecie, jaki zaplanowano na to zadanie.
GDDKiA w Rzeszowie poinformowała, że na sfinansowanie realizacji odcinka drogi ekspresowej S19 między Domaradzem a Iskrzynią, przeznaczono 1 396 026 772,62 zł.
Oferty w przetargu złożyły firmy:
1. Mostostal Warszawa - 1 063 251 940,57 zł,
2. Kolin Insaat Turizm Sanayive Ticaret Anonim Sirketi - 1 144 332 960,00 zł,
3. Budimex - 1 183 978 975,59 zł,
4. Intercor - 1 205 400 000,00 zł,
5. Strabag - 1 215 803 308,02 zł,
6. Mota -Engil - 1 394 332 154,94 zł,
7. PORR - 1 519 871 640,00 zł,
8. POLAQUA - 1 676 950 048,29 zł.
- Oferty zostaną sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: ceny - 60 proc., przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze - 20 proc., a także przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem - 20 proc. - poinformowała Joanna Rarus, rzecznik prasowy GDDKiA w Rzeszowie.
Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 12,5 km, o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny. W ciągu trasy głównej powstanie siedem estakad, osiem mostów oraz osiem wiaduktów drogowych. Zbudowane zostaną także trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich i jedno dla zwierząt dużych), trzy przepusty oraz szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni. Rozpiętość trzech estakad w ciągu drogi ekspresowej będzie przekraczać 400 m, natomiast najdłuższa będzie mierzyć ok. 700 m i przebiegać będzie nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 m.
Ponadto w ramach inwestycji w miejscowości Zagórze wybudowane zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych MOP Zagórze kat. I (MOP Zagórze w kierunku Barwinka będzie przystosowany do rozbudowy do kat. III, natomiast MOP Zagórze w kierunku Rzeszowa będzie przystosowany do rozbudowy do kat. II).
Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia BRD, infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. W ramach zadania zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi poprzeczne kolidujące z inwestycją, cieki wodne, a także infrastruktura techniczna.
- Planuje się, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 39 miesięcy od daty podpisania umowy - dodała Joanna Rarus.
Oferty w przetargu złożyły firmy:
1. Mostostal Warszawa - 1 063 251 940,57 zł,
2. Kolin Insaat Turizm Sanayive Ticaret Anonim Sirketi - 1 144 332 960,00 zł,
3. Budimex - 1 183 978 975,59 zł,
4. Intercor - 1 205 400 000,00 zł,
5. Strabag - 1 215 803 308,02 zł,
6. Mota -Engil - 1 394 332 154,94 zł,
7. PORR - 1 519 871 640,00 zł,
8. POLAQUA - 1 676 950 048,29 zł.
- Oferty zostaną sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: ceny - 60 proc., przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze - 20 proc., a także przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem - 20 proc. - poinformowała Joanna Rarus, rzecznik prasowy GDDKiA w Rzeszowie.
Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 12,5 km, o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny. W ciągu trasy głównej powstanie siedem estakad, osiem mostów oraz osiem wiaduktów drogowych. Zbudowane zostaną także trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich i jedno dla zwierząt dużych), trzy przepusty oraz szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni. Rozpiętość trzech estakad w ciągu drogi ekspresowej będzie przekraczać 400 m, natomiast najdłuższa będzie mierzyć ok. 700 m i przebiegać będzie nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 m.
Ponadto w ramach inwestycji w miejscowości Zagórze wybudowane zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych MOP Zagórze kat. I (MOP Zagórze w kierunku Barwinka będzie przystosowany do rozbudowy do kat. III, natomiast MOP Zagórze w kierunku Rzeszowa będzie przystosowany do rozbudowy do kat. II).
Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia BRD, infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. W ramach zadania zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi poprzeczne kolidujące z inwestycją, cieki wodne, a także infrastruktura techniczna.
- Planuje się, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 39 miesięcy od daty podpisania umowy - dodała Joanna Rarus.
Źródło: GDDKiA Rzeszów, Autor: opr. /AJ/
~Magida
02-06-2022 10:07 16 19