S19 z Dukli do Barwinka. Estakada na wysokości 35 metrów
20 września, 2022Wiadomości / Dukla
(fot. GDDKiA Rzeszów)
Pozytywny wynik kontroli przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 od węzła Dukla do Barwinka (granica państwa). Powstanie 15 estakad, 10 mostów,6 wiaduktów.
W przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 od węzła Dukla do Barwinka (granica państwa) złożono osiem ofert. Najkorzystniejszą złożyła spółka Polaqua, która zaoferowała zrealizowanie tego odcinka Via Carpatia za kwotę 1 541 121 487,77 zł.
Złożone oferty były oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 procent), przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.), a także termin realizacji kontraktu (10 procent).
Kontrolę przetargu przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy.
- Planuje się, że prace projektowe i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 42 miesięcy od daty podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych, czyli od 1 grudnia do 31 marca, liczonych jako cztery miesiące, w czasie robót budowlanych - poinformowała Joanna Rarus z GDDKiA w Rzeszowie.
Odcinek między Duklą a Barwinkiem graniczy bezpośrednio ze Słowacją. Jednocześnie jest to jeden z trudniejszych odcinków drogi ekspresowej S19 pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych.
Inwestycja realizowana będzie w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych, w systemie Projektuj i buduj. Zakres prac obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości 18,2 km o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z zatokami awaryjnymi). W ramach zadania wybudowany zostanie węzeł drogowy Barwinek zlokalizowany w miejscu połączenia S19 z istniejącą DK19.
Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie. W ciągu trasy głównej będzie to 15 estakad. Najdłuższa będzie miała ok. 1,1 km i rozpięta będzie nad doliną na filarach o wysokości ok. 35 m od poziomu terenu. Powstanie również dziesięć mostów, sześć wiaduktów drogowych, sześć przejść dla zwierząt (cztery dla zwierząt małych, jedno dla zwierząt średnich, jedno dla zwierząt dużych), a także szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni.
Ponadto droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Powstaną również cztery miejsca do kontroli i ważenia pojazdów.
Złożone oferty były oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 procent), przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.), a także termin realizacji kontraktu (10 procent).
Kontrolę przetargu przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy.
Odcinek między Duklą a Barwinkiem graniczy bezpośrednio ze Słowacją. Jednocześnie jest to jeden z trudniejszych odcinków drogi ekspresowej S19 pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych.
Inwestycja realizowana będzie w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych, w systemie Projektuj i buduj. Zakres prac obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości 18,2 km o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z zatokami awaryjnymi). W ramach zadania wybudowany zostanie węzeł drogowy Barwinek zlokalizowany w miejscu połączenia S19 z istniejącą DK19.
Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie. W ciągu trasy głównej będzie to 15 estakad. Najdłuższa będzie miała ok. 1,1 km i rozpięta będzie nad doliną na filarach o wysokości ok. 35 m od poziomu terenu. Powstanie również dziesięć mostów, sześć wiaduktów drogowych, sześć przejść dla zwierząt (cztery dla zwierząt małych, jedno dla zwierząt średnich, jedno dla zwierząt dużych), a także szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni.
Ponadto droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Powstaną również cztery miejsca do kontroli i ważenia pojazdów.
Zobacz również:
- S19 Miejsce Piastowe - Dukla. Są kolejne decyzje
- S19 z Dukli do Barwinka. Znamy więcej szczegółów
- Kto wybuduje S19 między Domaradzem a Iskrzynią?
- Umowa na S19 od Iskrzyni do Miejsca Piastowego podpisana
- Kto wykona S19 od Iskrzyni do Dukli?
- Dukla. Podpisano umowę na wykonanie Koncepcji Programowej dla S19 Dukla - Barwinek
Źródło: GDDKiA Rzeszów, Autor: opr. /AJ/
Komentarze
"cena (60 procent), przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne"
Nie wiem i nie rozumiem?! Czy u nas robi się autostrady pod "ekrany akustyczne" nie rozumiem. Zamiast zająć się jezdnią i warunkami aby to jezdnia była jak tzw."dywanik" i wytrzymała co najmniej 20 lat a nie jak np. wiecznie remontowana A4, to u nas kryterium są ekrany! Jedzie potem taki belg i nic nie widzi tylko ekrany. Ciekawę kto trzepie kasę za te ekrany
OdpowiedzNie wiem i nie rozumiem?! Czy u nas robi się autostrady pod "ekrany akustyczne" nie rozumiem. Zamiast zająć się jezdnią i warunkami aby to jezdnia była jak tzw."dywanik" i wytrzymała co najmniej 20 lat a nie jak np. wiecznie remontowana A4, to u nas kryterium są ekrany! Jedzie potem taki belg i nic nie widzi tylko ekrany. Ciekawę kto trzepie kasę za te ekrany
Polecam czytać ze zrozumieniem. Z tymi 60% nie chodzi o to, że mają iść na panele akustyczne (co wgl bez sensu XD), tylko, że podczas wybierania oferty cena (ogólna) się przekładała na 60% oceny jakości propozycji. A gwarancje na panele akustyczne, oświetlenie i inne dodatki w 30%. No i czas realizacji w 10%.